Sociální péče
Sociální péče v městysi Karlštejn je smluvně zajištěna ve spolupráci s Pečovatelskou službou Hlásná Třebaň (dále jen Pečovatelská služba), jež poskytuje terénní pečovatelskou službu osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, vážného onemocnění nebo zdravotního postižení, a rodinám s dětmi, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné osoby. Službu poskytuje v domácím přirozeném prostředí. V rámci pečovatelské služby je poskytováno také základní sociální poradenství, jehož cílem je pomoci při řešení složitých sociálních situací.
Jaké základní činnosti Pečovatelská služba nabízí
- Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- Pomoc při zajištění chodu domácnosti
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Způsob poskytování pečovatelské služby
- Služba je poskytována v domácím prostředí
- Žadatelé mohou Pečovatelskou službu kontaktovat telefonicky, emailem, nebo osobně na obecním úřadě
- Na první schůzce Pečovatelská služba zjišťuje potřeby a přání klienta
- Pečovatelská služba klienta seznámí s
- nabídkou úkonů, které Pečovatelská služba poskytuje,
- podmínkami a ceníkem Pečovatelské služby,
- vedením a ochranou osobních údajů,
- způsobem za jakých podmínek může uživatel podat stížnost a jakým způsobem bude
řešena, a - provozním řádem – vnitřními pravidly Pečovatelské služby.
- Pokud se obě strany dohodnou, uzavře se písemná Smlouva o poskytnutí pečovatelské služby, kde je stanoveno místo, časy a jednotlivé úkony včetně jejich rozsahu. Součástí smlouvy je aktuální ceník služeb dle vyhlášky Ministerstva práce a sociálních věcí.
- Službu je možné platit
- měsíčně za úkony provedené v uplynulém kalendářním měsíci, nebo
- jednorázově za poskytý úkon
- Každá osoba má založenou svoji vlastní složku, ve které je vedena dokumentace o poskytovaných službách, potřebách uživatele, eventuelně zdravotním stavu a individuální plán klienta. Naplňování individuálního plánu se vždy konzultuje s klientem.
Služba může být odmítnuta pokud
- Pečovatelská služba neposkytuje služby, o které osoba žádá
- Pečovatelská služba nemá volnou kapacitu
- Žadatel nespadá do cílové skupiny
Ceník služeb
Ceník Pečovatelské služby - aktuální znění Typ: PDF dokument, Velikost: 188.83 kB
Kontakty
Poskytovatel | Obec Hlásná Třebaň, Karlštejnská 150, 267 18 Hlásná Třebaň |
Kontakt | Obecní úřad Hlásná Třebaň T: +420 601 375 948 E: obec@hlasnatreban.cz |
Komu je služba určena | Občanům obce Hlásná Třebaň, Rovina, městysu Karlštejn, obcí Lety a Mořinka. Osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, vážného onemocnění nebo zdravotního postižení, a rodinám s dětmi, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné osoby |
Provozní doba pečovatelské služby
| Denně 7 - 19 hodin včetně sobot, nedělí a svátků |
Občané městyse mohou v případě dotazů také kontaktovat předsedkyni Komise sociální Zastupitestva městyse Karlštejn Hanu Lacmanovou (telefon: 607 146 827
E-mail: lacmanova.hana@gmail.com), případně místostarostu městyse Karlštejn Petra Webera (telefon: +420 603 215 835 E-mail: mistostarosta2@obeckarlstejn.cz).